Saturday, September 15, 2012

1. nädala ülesanne

Siin on minu vastus esimese nädala ülesandele. Erinevalt Viive ja Kristi arvamusest ei ole minu jaoks õpikeskkond mitte pelgalt koht, kus õpitakse, vaid õpikeskkond on kõik see, mis mõjutab õppija õppimist. Õpikeskkond omakorda mõjutavad sisemised ja välimised tegurid. Välimised tegurid on õppija õppimist väljaspoolt mõjutavad nagu näiteks õpetaja ja teised inimesed, hääled, valgustus, lõhnad, akustika jne jne. Sisemised tegurid siis omakorda on õppijast enesest tulenevad nagu näiteks tema eelhäälestus õpitavale teemale, tema motivatsioon, kas tal on kõht tühi jne jne. Õpetaja on kindlasti võtmefiguuriks õpikeskkonna kujundamisel. Ta saab suurel määral mõjutada väliseid faktoreid ja saab soodustada sisemiste faktorite muutust. Näiteks ei saa õpetaja küll ise konkreetselt muuta õppija õpimotivatsiooni, aga oma käitumisega saab ta soodustada motivatsiooni kasvu. Kui nüüd päriselust näiteid tuua, siis näiteks muutub hämaral päeval õpikeskkond oluliselt paremaks, kui õpetaja tule põlema paneb. Samas ei saa instruktor väliõppusel ilma reguleerida ja tegutseda tuleb olukorras, mis temast sõltumatult ette on antud. Sisemise motivatsiooni tõstmiseks saab instruktor nt ajateenijaid ülesande brilliantse lahenduse korral linnaloaga motiveerida. Kokkuvõtteks võib öelda, nii õpetajal kui ka õpilasel on õpikeskkonna loomisel ja kujundamisel oma roll.

1 comment:

  1. Kindlasti on õpikeskkond ka näiteks ajateenijate välilaager. Või siis maal vanaema juures olev aialapp, kus laps näeb oma silmaga, kuidas porgand kasvab, kuulates vanematelt asjakohaseid selgitusi. Parimad õpitulemused saadakse, kui õppimine on seotud elulise probleemiga, et püsiks õppimise õhin. Võib olla oli see näide liiga üldistav, käesoleva kursuse raames käsitleme õpikeskkonda ilmselt nö akadeemilises mõttes.

    ReplyDelete